Caroline tränar (?!)

Jag har börjat träna. Den sista i världen man trodde skulle gymma och sånt. Men nu blev det så. Och jag älskar det.

Chins och veckans pass nummer 3

Kategori: Gym

Igårkväll så höll vi som vanligt på och pratade träning här hemma, och där någonstans blev jag "men det är väl fan då att chinsen inte ska gå att göra, jag vill ju!" och så försökte jag. Och det gick! Två stycken! Helt oassisterat, woho! Så nöjd, så stolt. :D Ska bli spännande att se om jag fixar att göra i alla fall en igen imorgon. 
 
Dagens pass då, har innehållit det vanliga:
Olympisk uppvärmning: 3 rundor, 10kg
Knäböj: 3x8 35kg
Bänkpress: 7+7+8+7+7 22,5kg
Powerclean: 6x3 28,5kg
Russian twist: 3x20 15kg
Sjukgymnastikövningarna
 
Höjde vikten på knäböj med 1,5kg, och det gick bra. Har lite börjat fundera på vid vilken vikt jag inte längre kommer orka 8 reps per set, men än är det i alla fall inte. Men höjer inte vikten på måndag, utan chillar lite under minst ett knäböjspass. Ökade även vikten på bänkpressen, också 1,5kg. Det gick väl okej. Failure kom tidigare, men det är väl rätt rimligt. Så även där låter jag vikten stanna under minst ett pass till. 
Powercleanen fortsatte i samma spår som senast, dvs tekniken var klart bättre. Gjorde ett set mer än vanligt, bara för att jag kände för det. Funderar på att öka till 30kg vid nästa tillfälle, nu när tekniken blivit mycket bättre. Gör nog det.
Kommentera inlägget här: