Caroline tränar (?!)

Jag har börjat träna. Den sista i världen man trodde skulle gymma och sånt. Men nu blev det så. Och jag älskar det.

Mat

Kategori: Mat

Jag har en rätt enformig diet. Dess funktion är att göra mitt psyke och min kropp på bra humör. Det lyckas den med i princip varje dag. 
Jag varierar den inte heller beroende på om det är träningsdag eller inte, för jag brukar inte känna ett sånt behov. Såhär ser det ut:
 
6.30: 2 kokta ägg med majonäs och salt, 1 kopp kaffe med mjölk
10: 30g micro whey i vatten
Lunch: 30g micro whey i vatten, en eller ett par nävar mandlar, 1 ölkorv. Kanske kaffe.
Eftermiddag: 30g micro whey i vatten och/eller kaffe, eller inget alls om jag inte känner behovet.
18-19: Middag. Lite vad som helst, men alltid LCHF. Oftast kyckling/fläskkött i kombination med blomål/rotselleri/sallad + sås.
21: 250-500g kvarg plus 15-30g micro whey, om jag känner för det. 
 
På helger byts de tre första nålen ut mot brunch bestående av äggröra, bacon, tomater och kaffe. Om jag tränar innan det så struntar jag i frukost och dricker micro whey under träningen. 
 
 
I början av året registerade jag det jag åt i ett kostdagbokverktyg som Henke jobbar med. Jag gjorde det bara pga nyfikenhet över ungefär hur mkt kalorier jag sätter i mig på en dag. Under den tid jag gjorde det, lite till och från i ett par veckor, hamnade det alltid på ca 2000 ckal. Denna kost innebär för mig, i nuläget, en något nedåtgående vikttrendkurva, den är nästan helt stabil. Nivån jag håller beror dock inte varken på kalorier eller på att den är lagom för att hålla vikten, utan för att det är så mycket kroppen berättar för mig att den vill ha. Är jag hungrig så äter jag, och äter jag så är det detta jag äter. Med några undantag. Är jag en dag hungrigare än så här så äter jag mer, typ äter en ostbit när jag kommer hem på eftermidagen om jag är jättehungrig och det är ett par timmar till middag. Och när jag har pms så brukar jag äta choklad eller glass.
Kommentera inlägget här: