Caroline tränar (?!)

Jag har börjat träna. Den sista i världen man trodde skulle gymma och sånt. Men nu blev det så. Och jag älskar det.

Spräckt läpp och nyckelben med blåmärken

Kategori: Gym

Ja, det är väl helt enkelt så det går när man har rätt felande teknik i powercleans. Att ta emot stången med munnen istället för axlarna var väl en av mina sämre metoder. Att ta emot den med nyckelbenen är inte så särskilt optimalt det heller. Så att sammanfattningsvis kan jag väl konstatera att jag håller mig på nuvarande vikt i den övningen tills dess att jag lärt mig den ordentligt. Hoppa och böja mer på benen och ta emot stången med rätt del av kroppen osv. 
 
I övrigt gick träningen bra idag! Höjde vikten på sista setet knäböj, och tänker nästa gång köra den vikten på alla set. Höjde även vikten på bänkpressen, med förvånande bra resultat. Så jag kommer höja den igen nästa gång jag kör den övningen. Woho! 
 
Dagens pass:
Olympisk uppvärmning: 3 rundor, 10kg
Knäböj: 2x8 32,5kg + 1x8 33,5kg
Bänkpress: 8+10+8+10+10 20kg
Powerclean: 8x3 28,5kg
Och ett gäng turkish get up, med 10 och 8kg. 
Kommentera inlägget här: