Caroline tränar (?!)

Jag har börjat träna. Den sista i världen man trodde skulle gymma och sånt. Men nu blev det så. Och jag älskar det.

Vadå inte träna, vad menas?

Kategori: Gym, Träning

Jag fick tillfälle att gymma idag ändå! Yay! Eller ja, kanske snarare tog jag mig tillfälle. Tränade gjorde jag iallafall, oavsett hur man ser det. Kändes lite märkligt att inte börja veckan med knäböj, men vanor kan väl inte hålla för alltid.
 
Såhär blev det iallafall:
Olympisk uppvärmning: 3 rundor 10kg
Marklyft: 3x8 60kg
Axelpress: 9+7+5+7+7 15kg
Negativa chins: 3x5
Utfall: 3x5 20kg + 2x5 25kg
Turkish get up: 2x3 8kg + 1x3 10kg
 
På både utfall och turkish så räknar jag jag ett set som övningen två gånger, alltså i utfall 5 repitioner med vänster ben fram + 5 rep med höger ben fram = 1x5. Och samma sak på turkish, där 3 rep med kettlebellen i höger hand + 3 rep med kettlen i vänster hand = 1x3. Med skillnaden mellan dem att på utfall så gör jag "en sida" i taget (5 väster + 5 höger) medan jag i turkish gör varannan (1 höger + 1 vänster + 1 höger osv osv). Detta var något jag inte riktigt hade tänkt på, hur jag ska göra, fören jag stog där med skivstången på axlarna och skulle utfalla. Och turkish hade jag inte planerat att göra öht, men när jag var klar med resten så kändes det i kroppen som att men varför inte, det kan vara kul. Om man då har tiden så finns det väl ingen godkänd anledning att låta bli.
 
I övrigt så gick det bra. Vid chinsen så är främsta problemet fortfarande att jag får jävla ont i händerna. Axelpressen gick okej, men inte tillräckligt bra för att jag ska höja vikten nästa gång. Marklyften gick också bra, men det var jobbigare än vanligt. Kanske inte oväntat mtp att jag la på 5kg. Men jag tror ändå att formen/tekniken var godkänd. Det kändes så. Dock typiskt jättesaknade jag att ha Henke med mig, som kan hjälpa mig att hålla koll, och peppa när det är tungt. Det gällde de andra övningarna med, såklart. Men främst marklyften och utfallen. Utfall är ju en ny övning för mig, där jag inte känner tekniken i kroppen än. Då hade det varit fördelaktigt att ha honom bredvid som kan kolla att knän och rygg och allt är i rätt vinkel. Men mtp att jag nu i början har en rätt lätt vikt på utfallen så är det väl lugnt ändå. Får öva på att känna efter ordentligt, så teknken sätter sig bra. 
Kommentera inlägget här: