Caroline tränar (?!)

Jag har börjat träna. Den sista i världen man trodde skulle gymma och sånt. Men nu blev det så. Och jag älskar det.

Våren!

Kategori: Cykla, Gym

JAHA, idag känns som någon himla nystartsdag. Kanske för att det är måndag (jag älskar måndagar! De är alltid toppen!), kanske för att jag börjat en ny kurs idag, kanske för att det är så jävla skönt väder ute och jag har premiäret sommardäck på cykeln idag. Inte vet jag, men en bra dag är det! Träningsschemat var dock som vanligt idag:
 
Olympisk uppvärmning: 3 rundor, 10kg
Knäböj: 3x8 33,5kg
Bänkpress: 9+8+8+9+8 21kg
Powerclean: 5x3 28,5kg
Fällkniv: 3x15 10kg
 
Höjd vikt i knäböj och i bänken, som planerat. Gick finfint, inga problem. Lär höja igen på torsdag.Drog ner på antal set i powercleanen, från åtta till fem, pga vad fan. De gick iaf mycket bättre idag än i lördags, stången landade mycket bättre och generella liksom liksom kordinationen genom rörelsen kändes mycket bättre. Woho! 
 
Några andra grejer:
Sedan ett tag har jag slutat med skor på gymmet. De låg ändå mest bredvid lyftarpodiet, och de tog typ hälften av platsen i min väska, så nu får de alltid stanna hemma. Jag har inte heller använt handskar på rätt länge, utan kör på magnesium vid marklyft och chins. Det känns väldigt bra! Det har lett till att jag fått börja fila valkar i händerna, men vad gör väl det. 
 
Jag har också lagt om min kost lite. Har jag också bestämt mig för att följa ett lite mer strikt matschema än vad jag brukar. Slutat med frukost (förutom kaffe), och på träningsdagar dricker jag istället BCAA under passet, och proteinshake efteråt. Utöver frukoständringen är det inga stora förändringar, men kvällsmaten har halverats och blivit daglig (125g kvarg + 15g proteinpulver), inte bara om jag känner för det. Och mellanmål på för- och eftermiddag (proteinshake) är liksom spikade, och de plus lunch är spikade som samma varje dag, oavsett om jag är hemma eller i skolan. Jag brukar vara bra på att äta mer än annars om jag pluggar hemifrån på dagarna, men med ett uttalat kostschema tänker jag att det får vara slut med det. Ivf, detta ger mig ett intag på drygt 1300 kcal/dag, bortsett från middagen. Och middag i detta hushåll brukar väl ligga på typ 600 kcal, vilket ger ett mig ett litet underskott. Vilket låååångsamt bör göra mig lite snyggare, men som inte ger mig dåligt humör eller för lite ork. Så att yay! 
 
I övrigt mest är jag superpepp på hela veckan! 3 gympass till, och på lördagmorgon har jag och Henke planerat in en 3 mil lång racercykelpremiär. Det blir kul! I söndags var det en utmaning för mig att orka cykla till och från simskolan med barnet, men jag tänker att utan de där extra 20 kilorna i en barnstol bakom mig, med en snabbare cykel, med sneakers istället för klackskor och kanske förhoppnignsvis med mindre träningsvärk så ska det gå! Eller alltså, klart det går. Rundan är bestämd och om man går med sin cykel så förlorar man, och att förlora är inte riktigt min grej, så nog ska det gå. Så pepp! 
Kommentera inlägget här: