Caroline tränar (?!)

Jag har börjat träna. Den sista i världen man trodde skulle gymma och sånt. Men nu blev det så. Och jag älskar det.

Veckans pass nr 2

Kategori: Gym

Idag stod jag i valet och kvalet angående om jag skulle passa på att träna eller inte. Jag hade tiden, typ, men jag hade också träningsvärken. Men sen påminde Henrik mig om att jag tränar ju inte sämre pga ont, så iväg bar det. Dagens pass såg ut såhär:
 
Olympisk uppvärmning: 3 rundor 10kg
Knäböj: 3x8 32,5kg
Bänkpress: 10+10+12+12+9 18,5kg
Powerclean: 2x5 27,5kg + 3x5 28,5kg
Hälften av sjukgymnastikövningarna.
 
Det gick som rätt bra. Knäböjen gick fint, trots träningsvärken. Det var lite drygt, men gick ändå inte dåligt, så jag är nöjd! Jag glömde höja vikten i bänken, så den gick väl som man hade kunnat förvänta sig. Även powercleanen gick helt okej. Dock kan man tydligt se på mitt högra nyckelben att tekniken inte är vad den borde. Det är nämligen den som får ta emot stången, så jag har ett rätt ordentligt blåmärke nu. Efter träningen gjorde det ont att bara lägga halsduken över, så att ja. Öva teknik där kanske kan vara en rätt bra idé. Tror dock att tekniken i övrigt på PC är helt okej, trots att det ändå är en rätt ny övning för mig. Mest den där detaljen som felar. På vänster sida är jag bättre på det, där lägger den sig på axeln. Jag är väl sned, antingen i kroppen eller i tekniken. Tänker att nästa gång det är dags så lägger jag nog om till att köra kanske 5x3 eller 8x3 istället, så att jag fokuserar lite mer tekniken än på orken. 
 
När jag var klar med PCn kände jag att jag var som trött på gymmet, så jag struntade i de 3 sista sjukgymnastikövningarna. Men jag tänker att jag kan göra dem nästa gång jag tränar istället. 
 
Idag har vi fått hem en ny proteinpulver med! Micro whey active, som vanligt, men denna gången med vanlijsmak! Supergod i kvarg. Tips.
Kommentera inlägget här: