Caroline tränar (?!)

Jag har börjat träna. Den sista i världen man trodde skulle gymma och sånt. Men nu blev det så. Och jag älskar det.

Veckans tredje, programmets första

Kategori: Gym, Träning

Jag har varit sjuk i några dagar, så denna veckan fick klara sig med att få tre pass. Idag har jag kört första passet i nya programmet. Inte särskilt stor skillnad mot vanligt. Men helt skönt att komma igen efter sjukhet. Visst att det bara gått några dagar, men det känns som det var typ 1000 år sedan jag tränade. 
 
Olympisk uppvärmning
Knäböj: 1x8 30kg + 1x8 31kg + 1x8 32,5kg
Bänkpress: 5x10 18,5kg
Powerclean: 3x5 27,5kg + 2x5 28,5kg
Fällkniv: 3x15 10kg
Sjukgymnastikövningarna
 
Det gick bra. Jag hade tänkt hålla samma vikt i alla knäböj och PC, men när jag kände att jag kan öka utan att överanstränga så tänkte jag att vad fan, lika bra att köra. Var ju inga stora ökningar heller. Men tänker attjag ska ha lite den taktiken i detta programmet, att jag ökar lite och ofta. Ökade bänkpressvikten med sen förra gången, men körde samma antal reps ändå, så blir att öka igen nästa gång. På knäböjen och PC tänker jag att jag nästa gång börjar på de vikter jag slutade på idag. 
 
Nästa vecka lär det bli att köra fyra dagar i rad igen, för under tre dagar kommer jag inte ha möjlighet att träna, iallafall inte på morgnen. Skulle tro att det i veckan bli onsdag, torsdag, fredag och lördag. Kan bli kul! Jag vet ju att jag kan, att det går. Yay!
 
Jag har från och med idag också börjat hoppa över frukosten på träningsdagar, och dricker BCAA under passet istället. Typ rätt äckligt, pga jättesött, men jag vänjer väl mig.
Kommentera inlägget här: