Caroline tränar (?!)

Jag har börjat träna. Den sista i världen man trodde skulle gymma och sånt. Men nu blev det så. Och jag älskar det.

Cykelturen

Kategori: Cykla

Det gick bra! Jag överlevde! Det var inte alls så jobbigt som jag hade förväntat mig. Vi körde hemifrån, ut på någon landsväg förbi Slaka, och vidare sen genom landet (där fanns kossor!), tillbaka till stan. Henke kallar den "eh, rundan söder om stan..." och det visade sig att det är där alla uppförsbackar finns. Fascinerande faktiskt, att där fanns så många uppför men så få nedför. Helt orimligt. Men det gick som sagt bra! Några backar i början var rätt dryga, mycket för att jag förvirrade mig med växlarna och det mest kändes som ett lotteri att justera spakarna. Men jag redde ut det sen, och då gick det klart bättre. 
 
Hemifrån och till andra stoppet (första stoppet var på vägen, pga jag behövde justera remmen på min hjälm lite.), på Biltema, var 29 km och det tog 77 minuter. Inte snabbt direkt, men lagom idag. Och ja, som sagt, det gick bra. Dock fortfarande lite sådär med stadskörning, pga jag gillar inte bromsarna. Cykeln är lagom stor för Henke, och han är bara lite längre än mig så den är inte alldeles för stor, men jag har lite svårt att nå bromsarna bra ändå. Har väl för korta armar eller något. Plus att jag än så länge tycker det är lite svårt att ha bra kontroll över cykeln när jag håller om bromsarna istället för ordentligt i styret. Men det är väl vanesak. 
 
På vägen hem stannade vi som sagt på Biltema, och på Haga cykel, och köpte lite grejer för att kunna justera cyklarna lite. Min ska få en ny linda runt styret igen. Bytte den för några dagar sen, men det blev helt dåligt. Och så bytte vi från blå till vit, men nu blir det tillbaka till blå. Min ska också få kedjan lite spänd, och jag tror att Henke tänker byta pedalerna på de två, så att han får byglarna istället. Ska försöka göra något åt bromsarna med, så de blir lättare att hantera... 
 
Jepp. Det var det. Kroppen är trött, men jag är pigg och glad och ser fram emot att göra om det om två veckor! Vilket mest får mig att tänka "vem fan är jag, som tillbringar lördagmorgnar/förmiddagar på en cykel i en skog istället för att ligga hemme i soffan? Vad hände?"
Kommentera inlägget här: