Caroline tränar (?!)

Jag har börjat träna. Den sista i världen man trodde skulle gymma och sånt. Men nu blev det så. Och jag älskar det.

Dagens pass + återfått hoppet om mänskligheten

Kategori: Träning

Jag började dagens träning med att vara supersur över att jag glömde min BCAA hemma. Kom på det strax innan jag var framme på gymmet, och tjurade över det ett tag sen. Spontant kändes hela världen ganska värdelös, trots att gymmet var nästan helt tomt på folk, och de för en gångs skull spelade helt bra musik där. Men tjurigheten släppte efter ett tag, och generellt gick träning riktigt bra!
 
Olympisk uppvärmning: 3 rundor 10kg
Marklyft: 3x8 61kg
Axelpress: 9+7+8+7+6 16kg
Chins: 5x(1+2)
Utfall: 5x16 26kg
 
Jodå. Marklyften var tunga, men gick bra. Axelpressen kändes bättre än förra gången, trots att antalet reps var typ samma. Och chinsen gick finfint. Körde att ett set var en vanlig och två negativa, och det gick som rätt bra ändå. Sista setet var väl kanske inte det bästa i världen, men det fick räknas ändå. Höjde sedan vikten på utfallen med 1kg, och det var som att det kändes som ingen skillnad alls. Har däremot tydligt märkt att balansen i den övningen har blivit bättre. Det är schyst! 
 
I övrigt så känns det mesta rätt bra. Deffen är jävligt dryg nu när jag pmsar, och dessutom sovit rätt kasst senare nätterna, men det funkar. Typ. Är väl bara att bita ihop. 
 
Blev lite lycklig av en grej på gymmet, som inte hade med mig att göra. Efter ett tag så kom en snubbe och en tjej och ställde sig i lyftarpodiet bredvid mig. Inte sett någon av dem där förut. De vara där för att han skulle lära henne lite övningar. Detta är något jag ser rätt ofta, en (oftast vältränad) snubbe försöker lära en (oftast jävligt liten) tjej några övningar. Oftast knäböj. Så även idag, även om de utseendemässigt skiljde sig från hur det brukar se ut. Generellt så brukar snubbarna vara väldigt dåliga på att lära ut. (Ja, jag smygtittar/-lyssnar som fan när jag ser såna här saker.) Lite som att "här är stången, man böjer på knäna, kör" och sen fokuserar på sig själva. Vilket gör att tjejerna har superkass teknik med cirka noll djup i böjen. Sen står de mest bredvid och ser ut att ha tråkigt medan snubbarna gör sina egna tunga knäböj. Jag brukar få intrycket av att snubbarna mer har inställningen "nu ska jag imponera" än "nu ska jag lära någon hur man gör rätt". Trist som fan att se. 
Men detta par! De var verkligen inte så, och jag blev så glad! Han tränade inte alls själv, bara visade henne. Och han visade henne helt grundligt! Vilka muskler det är som ska ansträngas, hur hon skulle hålla handlerna raka, pekade på knän, tipsade henne att ta av (löpar)skorna osv osv. Alla grejer! Och de höll på med bara detta, bara knäböjen, från att jag började göra mina axelpressar till mina sista utfallsset. Rätt lång stund! Jag blev så imponerad av honom, att han lärde henne så grundligt. Så kul att se! När jag sen gick därifrån hade de gått över till att lära henne axelpress. Lika grundligt där. Jag hoppas jag kommer se dem, framförallt henne, där fler gånger!
Kommentera inlägget här: